Antimobbestrategi og mobbehandleplan

Trivsel og læring er hinandens forudsætninger. På Trekronerskolen arbejder vi bevidst med at skabe et godt læringsmiljø og en høj grad af trivsel.

Vi har som mål at fremme åbenhed og styrke børnenes forudsætninger for at indgå i forpligtende fællesskaber for derigennem at skabe sammenhold. Vi ønsker at være et mobbefrit fællesskab. Derfor arbejder vi løbende med vores elevers trivsel, personalets kompetencer og et forpligtende forældresamarbejde.

Mobning er et problem, der vedrører os alle, både elever, forældre, personale og ledelse, og som skal løses i fællesskab. Alle har et ansvar for og del i denne indsats.

Vores indsats kræver opbakning. Det forebyggende arbejde er en løbende proces i hverdagen, som udspringer fra skolens værdiregelsæt. Det er ikke først, når tingene går skævt, at der skal gøres en indsats.

Strategi og handleplan kan læses i den vedlagte fil.

Den nationale klageinstans mod mobning

Hvis elever eller forældre oplever, at skolen ikke tilstrækkeligt forebygger og håndterer mobning, har de mulighed for at klage.

Klagen kan sendes til ”Den Nationale Klageinstans mod Mobning”, til Roskilde Kommune eller til skolen, som så videresender klagen.

Link til DCUM-hjemmeside https://dcum.dk/grundskole/klageinstans-mod-mobning-grundskole