Skoleindskrivning til skoleåret 2024-2025

Du har pligt til at lade dit barn undervise fra det fylder 6 år. Du vælger selv, om du indskriver dit barn i en folkeskole, i en privatskole eller om du sørger for hjemmeundervisning. I den digitale skoleindskrivning (selvbetjeningsløsning) vælger du skole for dit barn, uanset om du ønsker at skrive dit barn op til folkeskole, privatskole eller vil søge om udsat skolestart.

Alle kommunens folkeskoler inviterer forældrene til de nye 0. klasse elever til en informationsaften.

På Trekronerskolen er det tirsdag den 12. september 2023 kl. 17.30-19.00 i skolens Store Aula.

Når du indskriver dit barn i en folkeskole i Roskilde Kommune, skal du samtidig tage stilling til om dit barn skal skrives op til en skolefritidsordning (SFO).

Den digitale skoleindskrivning til børnehaveklasse i næste skoleår åbner den 4. september 2023.

Her kan du læse mere om skoleindskrivningen i Roskilde Kommune

1. skoledag er mandag den 12. august 2024.

De børn der skal gå i SFO, kan starte den 2. maj 2024 (1. maj er skole/SFO lukket).

A4 - Pjece til skolestart 2022 - 2.pdf

Shape Created with Sketch.